David Cronenberg "E' davvero un attore sottovalutato"

« Older   Newer »
 
  Share  
.
  1. MoCùishle
     
    .

    User deleted




    From The LA Times


    R.K.: Your next film is “Cosmopolis,” which is adapted from a Don DeLillo novel. What can you tell me about it?

    D.C.: It's the story of a young billionaire played by Rob Pattinson who travels across Manhattan to get a haircut. That's the plot. Robert's a very underestimated actor. I think he'll blow some people away.




    From Living in Cinema


    JT: In addition to budgetary reasons, do you prefer shooting in one or two takes for creative reasons as well?
    DC: I did the same with A Dangerous Method and the same with my latest movie Cosmopolis. One or two takes…if you’re working properly with your actor and your actor is properly prepared, you don’t need more than that. The idea of doing ninety-nine takes like David Fincher is supposed to have done…it’s a completely different way of filmmaking.

    JT: Cosmopolis is slated for next year, which is a return to screenwriting for you and features a stellar cast. What can you tell us about it, in particular Robert Pattinson, who seems a unique choice for a Cronenberg leading man?
    DC: I think he’s kind of parallel to [Knightley] really. I think he’s a very underrated actor who’s really good. And so he proved to be. I think he’s fantastic in the movie… He’s really great. You can ask Paul Giamatti who’s said that publicly, because he does a big scene with him. Cosmopolis is based on a novel by Don DeLillo. It couldn’t be more different from A Dangerous Method, except that it to has a lot of dialogue. But it’s a very different kind of dialogue. You’ll have to wait and see.


    Dal LA Times


    R.K.: Il tuo prossimo film è Cosmopolis, l'adattamento del romanzo di DeLillo. Cosa puoi dirmi di questo?


    D.C.: E' la storia di un giovane miliardario interpretato da Robert Pattinson che attraversa Manhattan per farsi un taglio di capelli. Robert è davvero un attore sottovalutato, credo che manderà un pò di gente fuori di testa



    Dal Living in Cinema


    JT: In aggiunta alle ragioni di bilancio, preferisce girare a uno o due riprese per ragioni creative anche?
    DC: Ho fatto lo stesso con A Dangerous Method e lo stesso con il mio ultimo film Cosmopolis. Uno o due si ... se stai lavorando correttamente con il tuo attore e il tuo attore è adeguatamente preparato, non avete bisogno di altre. L'idea di fare 99 riprese come David Fincher si suppone abbia fatto ... è un modo completamente diverso di fare cinema.

    JT: Cosmopolis è previsto per il prossimo anno, è un ritorno alla sceneggiatura per lei e presenta un cast stellare. Cosa puoi dirci a riguardo, in particolare di Robert Pattinson, che sembra una scelta unica per un leader come Cronenberg?
    DC: Penso ad una specie di parallelo con [Knightley]. Penso che sia un attore molto sottovalutato ed è veramente bravo. E ha dimostrato di esserlo. Penso che sia fantastico nel film ... E 'davvero grande. Potete chiedere a Paul Giamatti, che lo ha detto pubblicamente, perché fa una grande scena con lui. Cosmopolis è basato su un romanzo di Don DeLillo. Non potrebbe essere più diverso da A Dangerous Method, tranne che per ha un sacco di dialogo. Ma è un tipo molto diverso di dialogo. Dovrete aspettare e vedere.


    Via

     
    .
0 replies since 12/7/2012, 16:12   17 views
  Share  
.